Tuesday, May 12, 2009

အယူသီးမႈေတြနဲ႕ ကၽြန္မ


ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္ကို ဖြင့္ၾကည့္တိုင္း ဘာေရးရင္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစား .. ၿပီးရင္ ဘာမွ ေခါင္းထဲေရာက္မလာေတာ့ သူမ်ားဘေလာ့ဂ္ေတြလည္.. .. သူမ်ားေရးထားတာၾကည့္ၿပီး.. အမယ္ ငါ့မွာလဲ ဒီလိုေလးေတြ ၾကံဳဖူးတာပဲဆိုၿပီး ေတြးမိ.. သူမ်ားေရးထားတာကို လိုက္ေရးသလို ၿဖစ္ေနပါ့မယ္ေလ... အားနာစရာၾကီး ... ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘာေရးရမွန္းလည္းမသိဘူးေလ ဆိုၿပီးေတြး.... blogger.com ထဲကေန sign out လုပ္ .... ဒီလိုနဲ႔ ရက္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားလွၿပီ...
ဒီေန႕ေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေတြလည္ရင္း ကိုဇက္တီေရးထားတဲ့ အယူသီးမႈေတြ အေၾကာင္းဖတ္မိတယ္... ကၽြန္မၾကံဳဖူးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြလည္း ေရးခ်င္လာတာနဲ႕ ..... ကဲ သူမ်ားေရးၿပီးသားကို လိုက္ေရးတယ္လို႔ ထင္လိုကထင္ေစေတာ့.. (တကယ္လဲ ဟုတ္ေနတာပဲ... ဟီးဟီး) ဆိုၿပီးေရးလိုက္ပါတယ္...

ကၽြန္မငယ္ငယ္ကတည္းက ေမေမနဲ႕ အၿမဲသေဘာထားကြဲလြဲၿပီး အတိုက္အခံလုပ္ရတဲ့ ကိစၥတိုင္းက အယူေတြနဲ႕ ပတ္သက္ပါတယ္...။ ေမေမက ညဖက္ လက္သည္းေၿခသည္းညွပ္တာ မၾကိဳက္ပါဘူး...။ ကၽြန္မကေတာ့ သတိရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေၿခသည္းလက္သည္းရွည္ေနၿပီထင္လွ်င္ ညွပ္တတ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေမေမနဲ႕ ကၽြန္မ စကားေၿပာစရာေလးေတြ ၿဖစ္ရတတ္တယ္...။ ကၽြန္မက ဘာေၾကာင့္ညဖက္ လက္သည္းမညွပ္ရတာလဲလို႔ ေမးရင္ ေမေမ့မွာ အေၿဖမရွိပါဘူး...။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေခါင္းေလွ်ာ္တဲ့ ရက္.. တနဂၤေႏြ သမီးၿဖစ္တဲ့ ကၽြန္မကို ေမေမက တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာနဲ႕ ေသာၾကာရက္ေတြမွာ ေခါင္းမေလွ်ာ္ခိုင္းပါဘူး... ေမြးေန႕၊ ေသာၾကာ၊ တနလၤာ မို႔ပါတဲ့...။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ အဲဒါဆံပင္ပဲမညွပ္ရတဲ့ ရက္ေတြပါဆိုၿပီး ေမေမနဲ႕ အတိုက္အခံလုပ္ပါတယ္...။ ေနာက္နည္းနည္းၾကီးလာေတာ့.. ၿမတ္စြာဘုရားက ေသာၾကာေန႔မွာ ေမြးၿပီး တနလၤာေန႔မွာ ဆံေတာ္ပယ္တာမို႔ ေသာၾကာေန႔ေမြးတဲ့လူေတြပဲ တနလၤာေန႕ ဆံပင္မညွပ္ေကာင္းဘူး ၿမတ္စြာဘုရားကို တုသလို ၿဖစ္မွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး ၾကားဖူးနား၀ေတြနဲ႕ ေမေမ့ကို စကားႏိုင္လုၿပီး... ေခါင္းေလွ်ာ္တဲ့ ရက္ကေတာ့ ကၽြန္မထံုးစံအတိုင္း ဆံပင္ေတြ စီးကပ္ေနသလိုလိုရွိလာၿပီဆိုတဲ့ ရက္ေတြမွာ ေလွ်ာ္ပါတယ္...။ မေလွ်ာ္လဲမရဘူးေလ... ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေအာက္ထပ္မွာေနတဲ့ အေဒၚက ကၽြန္မကို Wednesday ကိုေခါင္းမေလွ်ာ္ရဘူးတဲ့ လာဘ္တိတ္တတ္တယ္တဲ့ ... သူကေတာ့ စီးပြားေရးသမားကိုး...။ ေနာက္ၿပီး ဘြားဘြားရွိတုန္းက ေဖေဖနဲ႕ ေမေမခရီးထြက္ေနရင္ အိမ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မကို ေခါင္းမေလွ်ာ္ခိုင္းပါဘူး...။ ဘာေၾကာင့္လဲေမးမရေပမဲ့ မေလွ်ာ္ခိုင္းတာကေတာ့ တကယ္...။ ကဲ ဘယ္မလဲ ကၽြန္မ တရား၀င္ေခါင္းေလွ်ာ္ရမဲ့ရက္....။ ကၽြန္မကလဲ ေလွ်ာ္ခ်င္ၿပီဆို ေလွ်ာ္ပစ္လိုက္တာပဲ... အဆူခံရေတာ့မွ ေရခ်ိဳးရင္း ေခါင္းေရစိုသြားလို႕ ဆိုၿပီး ကူလီကူမာလုပ္တတ္ပါတယ္...။ အဲဒီလိုေန႔မ်ိဳးဆို ေမေမေရာ ဘြားဘြားေရွ႕ကိုပါ ၿဖတ္မေလွ်ာက္ရဲေလာက္ေအာင္ ေတြ႕တိုင္း အဆူခံရတယ္....။

ေနာက္ အသက္ေတြၾကီးလာေတာ့မွ မၿဖစ္ခဲ့ရင္ကိစၥမရွိဘူး ၿဖစ္လာေတာ့မွ ငါမလုပ္ပဲေနခဲ့ရင္ေကာင္းသားဆိုတဲ့ ေနာင္တမ်ိဳးရမွာစိုးလို႔ အေမ့အိမ္ၿပန္ရင္ ေမေမစိတ္တိုင္းက် ေနၿဖစ္သြားတယ္...။ (အဲဒါေၾကာင့္နဲ႔ တူတယ္ အေမက ကၽြန္မကို ၾကီးမွ လိမၼာလာတယ္တဲ့... ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မေတာ့ သိပ္မထူးသလိုပဲ.. ဟဲဟဲ).။ ဒီမွာေတာ့ ညွပ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ညွပ္ ေလွ်ာ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ေလွ်ာ္ ကၽြန္မစိတ္ၾကိဳက္ပဲ.....။

ေနာက္ကၽြန္မ ဂ်ီတီစီတက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမေလး တစ္ေယာက္နဲ႕ ခင္တယ္....။ သူက ခပ္ဂ်စ္ဂ်စ္ကေလး..။ လုပ္ခ်င္ရာေလွ်ာက္လုပ္တယ္..။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အေမဆူမွာေတာ့ ေၾကာက္တတ္တယ္..။ နားပူလို႕တဲ့ေလ..။ သူ႕လို အေတြးအေခၚပြင့္လင္းတဲ့ ေကာင္မေလးမွာလည္း အစြဲအလမ္းတစ္ခုရွိေနတာသိေတာ့ ကၽြန္မအ့ံၾသရေသးတယ္..။ သူ က်ဴရွင္ေၿပးတာတို႕ ေက်ာင္းေၿပးတာတို႕ သူ႔အေမသိၿပီဆိုရင္ အဆူမခံရေအာင္ အိမ္အၿပန္လမ္းမွာ ၿမက္ပင္ေလးတစ္ပင္ကို ႏုတ္ ... လြယ္အိတ္ထဲထည့္ၿပီး.. လြယ္အိတ္အေပၚကေန ၿမက္ပင္ေလးကို ငါ့ဒဏ္ နင္ခံဆိုၿပီး ၇ခ်က္ပုတ္ရင္ အဲဒီေန႕ သူအဆူမခံရဘူးတဲ့ သူ႕လက္ေတြ႕တဲ့....။

ကၽြန္မလဲ အဲဒီလို က်ဴရွင္လစ္ၿပီး အသိတစ္ေယာက္ကေတြ႕လို႕ ေမေမေတာ့ ၿပန္သိေတာ့မွာပဲ... ငါေတာ့ အဆူခံရေတာ့မွာပဲဆိုၿပီး စိုးရိမ္ေသာကေတြနဲ႕ အိမ္ၿပန္ရတဲ့ ေန႕ေတြမွာ သူမေၿပာတာကို သတိရမိတတ္တယ္...။ ၿမက္ပင္ေလးကို ဆြဲႏုတ္ရင္ေကာင္မလားဆိုၿပီး လက္လွမ္းမိေသးတယ္... ေနာက္မွ အို- သူ႕ဘာသာေနတဲ့ ၿမက္နဲ႕ ဘာမွမဆိုင္ဘူး.. ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္ခံဆိုၿပီး.... စိတ္ဒံုးဒံုးခ်လိုက္ေတာ့ စိတ္ေတြက ေပါ့ပါးသြားတာပါပဲ...။ အဲဒါေၾကာင့္ သူေၿပာတာမွန္ မမွန္ကၽြန္မခုထိမသိရေသးဘူး..။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ႏွစ္ေလာက္က ညီမေလးလိုခင္တဲ့ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို အစြဲအလမ္းေတြဆိုတာ မေကာင္းေၾကာင္းနဲ႕ အဲဒီၿမက္ပင္ေလး အေၾကာင္းေလးကို ၿပံဳးစရာေလး အေနနဲ႔ေၿပာၿပဖူးတယ္...။ ညီမေလးနဲ႔ၿပန္ေတြ႔ေတာ့ သူက ၀မ္းသာအားရနဲ႕ မ... ေၿပာတဲ့နည္းကို သမီးခုထိ သံုးေနတုန္းပဲ... အသံုးက်တယ္ မ..ရဲ႕..... တဲ့...။ ကၽြန္မ ဘာေၿပာရမွန္းမသိၿဖစ္သြားတယ္...။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မေၿပာခဲ့မိတာ အစြဲအလမ္းေတြ မေကာင္းေၾကာင္းပါ...။

ပိုလီ တတိယႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ငါးေယာက္ပေရာဂ်က္အဖြဲ႕မွာ ေယာကၤ်ားေလး၃ေယာက္.... indian ရယ္ တရုတ္ရယ္ မေလးရယ္ သံုးေယာက္လံုး စလံုးေတြ...။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မနဲ႕ စလံုးတရုတ္မေလး ရယ္..။ အားလံုးက သေဘာေကာင္းၾကပါတယ္...။ ေကာင္ေလးသံုးေယာက္ကလဲ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ဆို ေယာကၤ်ားေလးေပါင္း ေပါင္းၾကတာ...။ ကၽြန္မတို႕ ပေရာဂ်က္က ဘက္တီးရီးယားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တာဆိုေတာ့ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက labထဲမွာပဲကုန္သြားတတ္တယ္...။

တေန႕ေတာ့ ဘက္တီးရီးယားေတြကို plate အသစ္ေၿပာင္းၿပီး အေၿခာက္ခံထားတုန္း အားယားပ်င္းရိေနၾကတယ္..။ မေလးေကာင္ေလးက Lab ထဲမွာ ပိုးသတ္ဖို႔ထားတဲ့ 70%ethanol spray ကို သူ႔ လက္အိတ္၀တ္ထားတဲ့ လက္ဖ၀ါးေပၚဖ်န္းေဆာ့ေနရင္း သူ႔တံေတာင္ဆစ္ကို ကၽြန္မပုခံုးေပၚတင္ထားတယ္...။ သူ႕ ခႏၵာကလဲ Popeye spinach စားၿပီးစလို ပံုစံမ်ိဳးဆိုေတာ့ ၾကာေတာ့ ေညာင္းလာတယ္..။ အဲဒါနဲ႕ ငါ့ပုခံုးေပၚ လက္မတင္နဲ႕ ငါ့ကို ေယာကၡမႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေနာက္လိုက္တာ... ၾကားသြားတဲ့ စလံုးမေလးက ကၽြန္မကိုေမးတယ္...။ ငါတို႔ေတြ ေၿပာေလ့ရွိတဲ့ superstiotion တစ္မ်ိဳးလို႔ ေၿပာလိုက္မိရာက ေနာက္တစ္ႏွစ္လံုး ဘယ္သူမွ သူ႔ပုခံုးေပၚလက္တင္တာ မခံေတာ့ဘူး..။ ဟိုသံုးေကာင္ကေတာ့ မၾကိဳက္ေလ ပိုစေလနဲ႔ သူတို႔ ေနာက္စရာတစ္ခုရသြားတယ္...။

သူမ်ားေတြရဲ႕ အစြဲအလမ္းေတြကို ေၿပာင္သလို ေလွင္သလို ေဖာက္သည္ခ်ၿပီးတဲ့ သကာလ ကၽြန္မအေၾကာင္းကို ေဖာက္သည္ခ်ပါမယ္...။

ကၽြန္မေမေမတို႕က မိုးေကာင္းနားက နမၼတီးဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးကပါ..။ အရင္ကေတာ့ သၾကားစက္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ဆိုၿပီး ပထ၀ီမွာ သင္ခဲ့ရတယ္...။ အဲဒီဖက္ကလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဖားကန္႔မွာ ေက်ာက္သြားတူးေလ့ရွိၾကတာ ဟိုးအရင္ကတည္းကပါ...။ ကၽြန္မ ဦးေလးေတြ အဘိုးေလးေတြလဲ အပါအ၀င္ေပါ့...။ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ေႏြရာသီ အဲဒီကိုသြားလည္ၿပီဆို ေရတြင္းေဘးမွာ ေက်ာက္ေသြးေနတဲ့ အဘိုးေလးကို ေတြ႕ရတတ္တယ္...။ ေဘးနားမွာထိုင္ၾကည့္ရင္း အဘိုးမလိုလို႔ ပစ္ထားတဲ့ အထဲက ေက်ာက္သား ၿဖဴႏွစ္ႏွစ္ထဲမွာ အစိမ္းေရာင္ အစက္ကေလးေတြ႔ရၿပီဆို ကၽြန္မက ေကာက္သိမ္းထားတယ္...။ အဲဒီေက်ာက္စိမ္းေလးေတြကို အကီ်ၤအိတ္ကပ္ထဲ ေကာက္သိမ္းေနရင္းက ဦးေလး ေပါက္စနေတြက ကစားဖို႕လာေခၚရင္ ေငါက္ကနဲ ပါသြားၿပန္တာပါပဲ...။ ကၽြန္မနဲ႔ အတူတူ အဲဒီ ေက်ာက္စိမ္းေလးေတြပါလာတဲ့ေန႕ဆို တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုၿဖစ္တတ္တယ္...။ ဖိနပ္ၿပတ္တာက အစ စက္ဘီးေမွာက္တာအဆံုးေပါ့...။ ဒါေပမဲ့ ကေလးအရြယ္ ကစားရင္း ဖိနပ္ၿပတ္တာ .. မစီးတတ္ စီးတတ္စီးလို႕ စက္ဘီး ေမွာက္တာ အထူးအဆန္းမွ မဟုတ္ပဲေလ...။

ေနာက္ၾကီးလာေတာ့ ေမေမက ေက်ာက္စိမ္းနားကပ္ေလးဆင္ေပးတယ္...။ အဲဒါ၀တ္သြားတဲ့ေန႕ဆို ကၽြန္မစီးတဲ့ ဘတ္စ္ကား ဘီးေပါက္တာတို႔... အားလံုးအတူတူလုပ္တဲ့ ကိစၥကို ဆရာက ကၽြန္မကိုပဲ ဦးတည္နာမည္တပ္ၿပီး ဆူတာခံရတာတို႔.... အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြၾကံဳရတတ္တယ္....။ အမ်ိဳးမ်ိဳး စမ္းသပ္ၿပီး သကာလမွာေတာ့ ယံုလိုက္ရတယ္....။ ေက်ာက္စိမ္းနဲ႕ ကၽြန္မ ကီးမကိုက္ဘူးဆိုတာ...။ အဲဒါကိုေတာ့ အယူသီးမႈလို႔ေခၚမလား.... အစြဲအလမ္းလို႕ေခၚမလား... ကၽြန္မမသိဘူး...။ မေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့... ကၽြန္မေမေမဘက္က အမ်ိဳးေတြက ေက်ာက္စိမ္းနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ကလစ္ကေလးေတြ၊ ရင္ထိုးေလးေတြ၊ ဖုန္းၾကိဳးေလးေတြ လက္ေဆာင္ေပးတိုင္း အဲဒီပစၥည္းလွလွေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး လိုခ်င္ရက္နဲ႕ တစ္ခုခုၿဖစ္မွာ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ သူမ်ားကို တဆင့္ၿပန္ေပးပစ္လိုက္ရတယ္.....

ဆိုးပကြယ္..... :(

3 comments:

မိုးေကာင္းသူ said...

အစ္မတုိ႔ အိမ္မွာလဲ အေမတုိ႔ အေဒၚတုိ႔က အဲလုိပဲ အယူသီးတာေတြရွိတယ္။ အစ္မကေတာ႔ အယူသီးမွဳက စိတ္ကပဲ ဆုိင္တာပဲ။ အေသအခ်ာေတာ႔ မေျပာတတ္ဘူးေနာ္။ အစ္မက ေက်ာက္စိမ္းဆုိ အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ေက်ာက္စိမ္းနယ္မွာ ေမြးခဲ႔လုိ႔လားမသိ။

မလိခ said...

ကၽြန္မလဲ ေက်ာက္စိမ္းၾကိဳက္တယ္မမ... စိ္မ္းလြန္းၿပီး အနက္ေရာင္ဖက္ခပ္မ်ားမ်ား ေက်ာက္စိမ္းမ်ိဳးကိုပိုၾကိဳက္တယ္... ဒါေပမဲ့ ခုထိေတာ့ မ၀တ္ရဲေသးဘူး ေၾကာက္ေနတုန္းပဲ... :)

မိုးေကာင္းသူ said...

balck jade ကုိ ေျပာတာျဖစ္မယ္။ ဟုတ္လား။